Thursday, April 17, 2014

Τι γύρευε ο Νίκος Δήμου με το Σταύρο Θεοδωράκη;

….στην αμετανόητη χρεοκοπημένη Νότια Δανιμαρκία
Η τελετή του Αγ.Φωτός-19oς αι., William Holman Hunt
Η τελετή του Αγ.Φωτός-19oς αι., William Holman Hunt
του Αναγνώστη Λασκαράτου
(star.gr, 16.4.2014, 20:30): Την απόσυρση του από το δημόσιο διάλογο και την αρθρογραφία μέχρι τις εκλογές ανακοινώσε στο ΣΤΑΡ  ο Νίκος Δήμου μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσαν τα όσα υποστήριξε για το Άγιο Φως.Σχολιάζοντας το θέμα, ο Σταυρός Θεοδωράκης αν και κράτησε αποστάσεις από τον συγγραφέα, δεν αποδοκίμασε τις απόψεις του τονίζοντας πως ο κ.Δήμου δεν είναι στέλεχος, ούτε υποψήφιος του «ΠΟΤΑΜΙΟΥ»Ο κ.Θεοδωράκης χαρακτήρισε υπερβολή να χρεώνουν στο ποτάμι τις προσωπικές απόψεις του συγγραφέα καλώντας τους, πολιτικούς να μην παίζουν με το θρησκευτικό συναίσθημα των πολιτών. Απαντώντας στο  ερώτημα για το εάν συμφωνεί με την διαδικασία μεταφοράς του Αγίου φωτός παρέπεμψε εμμέσως πλην σαφώς στις θέσεις του κόμματος του για τον διαχωρισμό κράτους εκκλησιάς.
      Έντονες ήταν οι αντιδράσεις από την εκκλησία και από στελέχη άλλων κομμάτων με τον διευθυντή του γραφείου τύπου του πρωθυπουργού Γ.Μουρούτη να twittάρει «ο Ν.Δήμου ανακοινώθηκε από τον Θεοδωράκη ως ιδρυτικό στέλεχος του ΠΟΤΑΜΙΟΥ. Τώρα ο Σταύρος ούτε τον είδε ούτε τον ξέρει….. ».«Ειδωλολατρικό είδωλο το “δήθεν” Άγιο Φως…. Ντροπή να γίνονται τέτοιες δηλώσεις!»σχολίασε από την πλευρά του ο βουλευτής της ΝΔ Β.Κικίλιας
       Τι ‘χες Γιάννη τι ‘χα πάντα. Ένας φιλελεύθερος διανοούμενος λέει τα αυτονόητα. Ο πρόεδρος του νέου, τάχα “διαφορετικού” από τα άλλα, κόμματος στο οποίο ανήκει, παλαιός θαμώνας των εξουσιαστικών παρασκηνίων, προσπαθεί να ξεφύγει με γενικολογίες και υπεκφυγές, όπως κάθε παλιομοδίτικο συντηρητικό κόμμα από το Kέντρο και αριστερότερα. Η Δεξιά των Σαμαρά-Καμμένου, παραμένει αμετανόητα θεομπαιχτική, θρησκεμπορική, χριστοκαπηλική και φαρισαϊκή, η Αριστερά όλου του φάσματος σιωπηλή. Κι όμως το λιγότερο θα έπρεπε να είχε επέμβει εδώ και χρόνια κάποιος Εισαγγελέας για την ασύστολη αποκρυφιστική απάτη, που την έχουν καταγγείλει, από το 19ο αιώνα ο Αδαμάντιος Κοραής, ομολογήσει επιφανείς κληρικοί και περιγελάσει ή οικτίρει δεκάδες λόγιοι δυτικοί περιηγητές. Μια πυρολατρική και βλάσφημη τελετή, θεατρινίστικη, σαματατζίδικη και επεισοδιακή, ενός ρατσιστικού πατριαρχείου βουτηγμένου σε κάθε λογής σκάνδαλα, εμπορεύεται ένα δικό της θεό φακίρη και ταχυδακτυλουργό, με τη σπάταλη οικονομική συνδρομή του εν πολλαίς αμαρτίαις χρεοκοπημένου νεοελληνικού Κράτους και ο ηθικός, γενναίος, λόγιος, δημοκράτης και πατριώτης που το καταγγέλλει αντί να επιβραβευθεί αναγκάζεται να αποσυρθεί. Όμως ο αρθογράφος Γ.Λ.Α. της “Μεγάλης Ελληνικής Εγκυκλοπαίδειας”, από το 1926 είχε γράψει στο λήμμα ‘Άγιον Φως’: “Είναι μια από τας ασχημοτέρας επιδείξεις της θρησκοληψίας όχλου βαρβάρου…η Eκκλησία αφήνει και υποκαίει την δυσειδαιμονίαν αντί στεντορείως να φωνάξει ότι δεν πρόκειται περί θαύματος…”, χωρίς κανείς να τολμήσει να τον ενοχλήσει και πολύ περισσότερο να τον αντικρούσει.
     Ξέρω, η Αριστερά θα μας πει πως φταίει η Μέρκελ, πως ο Δήμου είναι αντικομμουνιστής αστός, πως δεν είναι τώρα η ώρα κλπ κλπ. Όμως ο Ν.Δήμου είπε την πάσα Αλήθεια, τα έψαλε και στην Αριστερά, είπε αυτήν για την οποία ο Χριστός μας παρότρυνε: «Γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»:
(star.gr): «Όσο πλησιάζει το Πάσχα και σκέπτομαι πως πάλι θα ξοδέψουμε χρήματα για να φέρουμε το (δήθεν) Άγιο Φως και να το υποδεχθούμε με τιμές αρχηγού κράτους, γίνομαι εμμανής αντικληρικός. Και υποθέτω πως το ίδιο θα γινόταν και ο Ιησούς, που από ότι ξέρουμε, δεν πίστευε σε ειδωλολατρικά σύμβολα –και μάλλον θα μοίραζε τα χρήματα στους φτωχούς» υποστηρίζει ο κ. Δήμου.
Ο ίδιος πάντως διευκρινίζει : «Ο αντικληρικός δεν είναι απαραίτητα άθεος, ούτε καν εναντίον της θρησκείας. Είναι εναντίον του κλήρου – δηλαδή αντίθετος με τους τρόπους και τις πρακτικές της εκκλησίας. Στην ακρότατη περίπτωση και εναντίον της ύπαρξής της. Μπορεί να την θεωρεί περιττή. Δεν χρειάζεται μεσολαβητές ανάμεσα στον εαυτό του και τον Θεό. Δύναται να είναι κανείς πιστός Χριστιανός χωρίς μητροπολίτες, εικόνες, καντήλια και εξαπτέρυγα. Ίσως μάλιστα να είναι πιο σωστός αυτός που ακολουθεί απλώς την Επί του Όρους Ομιλία».
Κριτική ασκεί και στα κομμουνιστικά κόμματα, ενώ υποστηρίζει ότι «ο αντικομουνιστής δεν είναι απαραίτητα αντίθετος με τις απόψεις του Μαρξ.Απλώς μπορεί να μην συμφωνεί με το μεταγενέστερο κλειστό Δόγμα (π.χ. του Διαλεκτικού και Ιστορικού Υλισμού) ή με το μονολιθικό, ασάλευτο και αυταρχικό κόμμα». Διαχωρίζει όμως αυτή την περίπτωση από τον «αντικομουνισμό» του Τάκη  Μπαλτάκου, για τον οποίο υποστηρίζει  ότι «είναι αντικομουνιστής επειδή είναι φασίστας, απλώς αλλάζει ένα δόγμα με άλλο»

No comments:

Post a Comment

Πες το και έγινε!